Warte uwagi jest zauważenie, iż marketing promocyjny w globalnej sieci nie musi posiadać jedynie oraz jedynie stylu komercyjnego. Coraz więcej organów, w tym fundacji non-profit, dostrzega w sieci pokłady możliwości wykorzystywania jej do rozprzestrzeniania konkretnych akcji społecznych czy swoich programów statutowych.
Do tego momentu promocje akcji społecznych prezentowane były w gazetach pospolitych takich jak telewizja, radio bądź prasa. Odpowiedź na pytanko, dlaczego fundacje oraz organizacje pozarządowe rozpoczęły wykorzystywać Net do reklamowania swoich inicjatyw pro społecznych jest nieskomplikowana do przewidzenia. Przy pomocy reklamy internetowej mamy opcję trafić do niemałej rzeszy odbiorców, za pomocą także dźwięku, tekstu a dodatkowo obrazu. W sposób skondensowany w jednym miejscu.
Bez względu zaś od tego albo reklama społeczna jest prezentowana w sieci albo przy użyciu innych przekazów medialnych, przyświeca jej ta sama dewiza inspirowania do działania, wzruszenia i kłonienia do refleksji. W odróżnieniu do promocji komercyjnych nie ma ona na celu otrzymanie wymiernych przychodów albo także wyrobienie sobie należytej marki bądź wypromowania produktu. Ma pomimo to poruszać pewien społeczny problem i wskazywać jego rozwiązanie przy udziale opinii publicznej.
To na ile ta reklama społeczna jest pewna jest zależna przede wszystkim od tegoż, do jakiej grupy docelowej dociera, jaką organizuje problematykę oraz na ile jest ona aktualna z tym co zdarza się w życiu rutynowym społeczeństwa a ponadto czy też jest widoczna. Nie mamy sposobność nie pamiętać tym ażeby komunikat, który przekazuje był jasny oraz czytelny dla odbiorcy.
Dopełniającą zaletą tej natury kampanii reklamowych jest sposobność sprawdzenia jej miarodajności, po przez obliczenie liczby kliknięć na spot reklamowy, , a oprócz tego to, iż zapoznając się z reklamą użytkownik sieci odwiedza stronę fundacji zamieszczającej reklamę.
W Rp zaledwie od niedawna zapoczątkowano postrzegać świat wirtualny jako źródło wydajności prezentowania idei pro społecznych przez organizacje pozarządowe. Wspólnie z rozpowszechnianiem Internetu mamy sposobność się spodziewać skondensowanych oraz coraz precyzyjniej przygotowywanych kampanii społecznych.